LT Architecten denkt mee met FC Den Bosch


LT architecten denk mee met FC Den Bosch om het stadion dusdanig aan te passen, om een zo maximaal mogelijke omzet/recette per wedstrijd te kunnen realiseren. Dit resulteerde erin dat LT architecten verschillende schetsen heeft gemaakt waarin meerdere scenario's zijn verwerkt. Denk hierbij aan onder meer het verder vercommercialiseren van het stadion met:

- Leisure/amusement;
- Winkels, supermarkt, e.d.;
- Vergaderruimten die gedurende de hele week kunnen worden verhuurd, en die op wedstrijddagen beschikbaar zijn als onder meer businessruimte voor FC Den Bosch;
- Verder uitbouwen van de kantoorgelegenheden;
- Toevoegen van skyboxen;
- Et cetera.

In de verschillende schetsen en ontwerpen is ondermeer rekening gehouden met de volgende mogelijkheden:

- Sloop en nieuwbouw van de oost tribune;
- Het verplaatsen van de lichtmasten naar de dakrand van de tribunes, waardoor de 'hoeken' kunnen worden volgebouwd met tribunes;
- Bestaande hoofdtribune commercieel beter benutten/aanpassen;
- Een studie naar de mogelijkheid om 'ooit' het stadion uit te breiden met een 2e ring (logistiek, aan en afvoer van bezoekers zowel in het stadion als op weg naar huis, e.d.).

FC Den Bosch zal met de in hun ogen meest ideale variant, actie ondernemen naar onder meer de eigenaar van het stadion, de gemeente 's Hertogenbosch en (potentiƫle) sponsors.

< terug